Oblikovanje tiskovin: Kaj so tiskovine in kdaj jih potrebujete?

Čeprav živimo v dobi digitalnih medijev, so tiskani letaki, brošure in druge tiskovine še kako prisotni v naših življenjih. Še vedno so močno orodje za trženje in promocijo. Uporabljajo se za različne namene in v različnih kontekstih, od poslovnih in izobraževalnih do promocijskih in informativnih. Ključno vlogo pri uspešni predstavitvi vsebine tiskovin ima grafično oblikovanje. Ne glede na to, ali gre za oblikovanje majhne vizitke, oblikovanje letaka, oblikovanje obsežnega kataloga ali česa drugega, mora biti oblikovanje premišljeno in dovršeno. Pomembna je ideja, izbira formata, papirja, dodatna obdelava in nasploh izvirnost, ki je lahko dodana vrednost pri končnem izdelku.

Poslovne tiskovine

Tiskani materiali, ki jih podjetja uporabljajo za komunikacijo s svojimi strankami imenujemo poslovne tiskovine. Oblikovanje le-teh določa celostna grafična podoba podjetja. Poslovne tiskovine potrebuje vsako resno podjetje. Z njimi izkazuje profesionalnost, resnost, krepi poslovne odnose in se s svojo blagovno znamko uspešneje pojavlja na trgu. Mednje lahko štejemo:

  • vizitke;
  • dopisni list;
  • vse dokumente v podjetju (ponudbe, predračuni, računi, dobavnice, obrazci …);
  • kuverte;
  • poslovne mape;
  • promocijske materiale (darila, majice, nalepke, pisala …), ki vključujejo logotip podjetja in druge elemente, ki jih določa celostna grafična podoba podjetja;
  • druge promocijske tiskovine, s katerimi podjetje komunicira.

Promocijske tiskovine

Srečamo jih na vsakem koraku. Da bi nas pritegnile in prepričale, morajo biti oblikovane domiselno in drugače. Poleg oblikovanja, drugačnost dosežemo tudi z izbiro materialov in formata tiskovine. Med promocijske tiskovine lahko štejemo tiskane izdelke, ki jih podjetja in posamezniki uporabljajo za promocijo storitev, izdelkov, posameznih akcij in drugih aktivnosti pri svojih dejavnostih:

  • letaki;
  • zgibanke;
  • brošure;
  • plakati, jumbo plakati, roll-up plakati/stojala;
  • katalogi;
  • oglasi v revijah, časopisih, publikacijah;
  • vabila;
  • darilni boni in kuponi;
  • rokovniki;
  • in drugo …
oblikovanje tiskovin
Primer oblikovanja promocijskih tiskovin (trgovina Medilek).

Štirje razlogi, zakaj se vam oblikovanje tiskovin še vedno splača

V svetu, kjer je tehnologija nekaj vsakdanjega, je tudi digitalno oglaševanje nekaj samoumevnega. S tem ni nič narobe. Pravzaprav menim, da bi vsa podjetja morala vlagati v digitalne medije. Toda kljub temu tisk in tiskani materiali še zdaleč niso mrtvi. S kombinacijo digitalnega in tiskanega, lahko dosežete večji krog ljudi in učinkoviteje nastopate na trgu.

  1. Tisk je otipljiv

Brošure, publikacije, katalogi in drugi natisnjeni izdelki so fizični predmeti. Lahko jih postavite na vidno mesto, da jih ljudje opazijo in si jih zapomnijo. Za nekatere so tiskane informacije bolj verodostojne od digitalnih, saj so otipljive in jih lahko primejo v roke. Kvalitetno natisnjene tiskovine lahko na bralca naredijo velik vtis, hkrati pa vaša sporočila ohranjajo dolgo ter tako dosegajo svojo ciljno publiko tudi po daljšem obdobju. Tiskana vizitka, ki se preda iz roke v roko in z osebnim stikom doseže popolnoma drugačen učinek, kot npr. digitalna. Natisnjen bon ali kupon bomo hranili dalj časa, kot npr. kodo iz spletne akcije. Številni digitalni/nefizični materiali pa so uporabljeni samo enkrat ali za kratek čas.

  1. Tisk gradi ugled in verodostojnost

Kredibilnost podjetja je pogosto odločilen dejavnik pri tem, ali se bo stranka odločila za vašo storitev ali izdelek. S tiskanimi izdelki podjetje pokaže, da je vložilo nekaj truda in resnosti pri oglaševanju. Kadar je oblikovanje letaka ali druge tiskovine privlačno in drugačno, lahko pomeni, da si ga potencialni kupci ali stranke bolj zapomnijo in ogledujejo več časa, kar lahko vodi v nakup izdelka ali storitve. Tiskovine odpirajo vrata v nešteto ustvarjalnih načinov in rešitev za oglaševanje in promocijo.

  1. Tisk je lahko ciljno usmerjen

Prednost tiskovin je, da jih lahko ciljno usmerite. Prilagodite jih tako, da blagovno znamko ali storitev in izdelke predstavijo na pravem mestu in pred pravo publiko. Postavite in razdelite jih na krajih, kjer je večja verjetnost, da bodo dosegle ciljno občinstvo, oglas objavite v lokalnem ali vsebinsko usmerjenem časopisu ali reviji, predstavite se z njimi na sejmu ali stojnici … Z oblikovanjem jih lahko prilagodite tako, da ustrezajo interesom in potrebam specifične ciljne skupine. Barve, slog, slike in drugo lahko prilagodite tako, da čim bolje nagovarjajo določeno skupino ljudi.

  1. Lahko jih enostavno kombinirate z digitalnimi mediji

S QR kodo: na vizitke, letak, katalog, darilni bon ali kamorkoli drugam, lahko dodate QR kodo, s katero ciljno publiko usmerite in privabite na spletno stran ali družbeno omrežje, kjer si preberejo več o vas, vaših storitvah ali posameznih akcijah. QR kode je možno prilagoditi, da služijo različnim namenom in potrebam.

S povezavami in usmeritvami na družbena omrežja: družbena omrežja so v zadnjih časih močno prisotna. Z dodajanjem vaših družbenih omrežij v tiskovine, lahko enostavno usmerite ljudi na digitalne kanale in pripeljete do potencialnega sodelovanja.

Z infografikami in grafikami: statistični podatki, grafi in tabele so lahko dolgočasni, če jih ne oblikujete na privlačen način. Grafiko oblikovano za tisk prilagodite in jo delite na spletu, ter obratno.

oblikovanje tiskovin
Primer uporabe QR kode na vizitkah. S povezavo, ki vodi na spletno stran (kozmetični salon Beauty lab).

Treba je upoštevati, da so tiskani izdelki dražji za izdelavo in distribucijo v primerjavi z digitalnimi mediji. Ne moremo jih tako hitro posodobiti, kot digitalne vsebine pa vseeno sem mnenja, da se s pravo kombinacijo tiskane in digitalne komunikacije lahko doseže največ. S pravim pristopom in kombiniranjem obojega boste dosegli vašo ciljno publiko ter učinkoviteje usmerili oglaševanje in promocijo.

Dobro grafično oblikovanje v skladu s smernicami, ki jih narekuje celostna grafična podoba in kakovostno tiskane tiskovine dajejo vtis profesionalnosti in skrbnosti. To povečuje zaupanje strank in potencialnih strank v vaše podjetje. Ustrezno oblikovanje letaka, vizitk in drugih tiskovin lahko za podjetje pomeni pomemben korak pri uveljavljanju in komunikaciji na trgu. S pravo izbiro oblikovalca ali oblikovalke poskrbite, da bo oblikovanje kakovostno.

V kolikor je oblikovanje tiskovin nekaj, pri čemer bi želeli, da vam pomagam ali svetujem jaz, bom vesela vašega sporočila (info@spelabecaj.si). Veselilo me bo spoznati tudi vas.

Nekaj tiskanih izdelkov, ki sem jih oblikovala za svoje stranke si lahko ogledate v portfoliu.

Špela Bečaj

Ta spletna stran uporablja piškotke.