CGP in blagovna znamka: Kako sta povezani in kaj ju sestavlja?

Blagovna znamka je niz vtisov, ki jih ima javnost o podjetju ali izdelku. Je tisto, na kar ljudje najprej pomislijo, ko slišijo za vaše podjetje. Sestavljena je iz skupka različnih elementov, ki tvorijo celoto. Sestavljajo jo odnosi, zgodba, način poslovanja in komunikacije, vrednote, cilji in vsaka pojavnost v javnosti, ki jo določa celostna grafična podoba (v nadaljevanju CGP) podjetja ali izdelka. Blagovno znamko gradijo vizualni in nevizualni elementi.

Nevizualni elementi blagovne znamke

Nevizualni elementi blagovne znamke so manj otipljivi, kot vizualni, nikakor pa niso manj pomembni. So ključni za celovito dojemanje blagovne znamke. Vključujejo vrednote in vizijo podjetja, kakovost izdelkov in storitev, zgodbo podjetja, zanesljivost, način komunikacije ter vsega, s čimer podjetje ustvarja celovit in prepoznaven vtis pri potrošnikih.

Vizualni elementi blagovne znamke (CGP)

Vizualna identiteta blagovne znamke pa je, tako, kot že ime pove tudi otipljiva in vidna navzven. To je niz ponavljajočih se vizualnih elementov blagovne znamke. Z njo dokazujete, da ste to res vi in ne nekdo drug. Tako, kot osebnost naredi človeka posebnega, tudi vizualna identiteta oziroma CGP poskrbi za unikatnost blagovne znamke. Celostna grafična podoba ni zgolj logotip. Sestavljajo jo še barvna paleta, pisave, ilustracije, stil fotografij, grafike, ikone, reklamni in promocijski materiali, oblačila, uniforme, zunanja arhitekturna podoba podjetja in drugo. S konsistentno uporabo lahko dosežete prepoznavnost blagovne znamke. Skupek vseh uporabljenih vizualnih elementov, ki jih uporabljate za namene gradnje blagovne znamke imenujemo celostna grafična podoba ali krajše CGP. Glavni namen grafične podobe je ustvariti prepoznavnost, zaupanje ter omogočiti blagovni znamki, da se razlikuje od konkurence.

Logotip

Vodilni element vizualne identitete in celostne grafične podobe je logotip. To je grafični simbol, s katerim predstavljamo blagovno znamko ali podjetje. Še zdaleč pa ni najpomembnejši. Uporablja se za identifikacijo na spletnih straneh, družbenih omrežjih, promocijskih in reklamnih materialih ter povsod, kjer želimo blagovno znamko vizualno predstaviti. Skupaj z barvami, pisavami, reklamnimi materiali in drugimi elementi za vizualno predstavitev tvorijo vizualno identiteto podjetja oziroma celostno grafično podobo (CGP). Izdelava logotipa mora biti premišljena, hkrati pa potekati z mislijo na ostalo vizualno podobo podjetja. Dobro grafično oblikovanje logotipa lahko ustvari močno povezavo med blagovno znamko in potrošniki.

Vizualni (CGP) in nevizualni elementi blagovne znamke.

Kakovostno oblikovanje logotipa in pripravljena ostala celostna grafična podoba lahko za podjetje pomeni velik prihranek časa in denarja. Ko so osnovni elementi grafične podobe pripravljeni in določeni, je proces oblikovanja novih promocijskih materialov hitrejši in enostavnejši.

Grafično oblikovanje je moja strast. Kot oblikovalka ne oblikujem blagovnih znamk, oblikujem pa vizualne podobe, ki skupaj s strategijo pripomorejo k razvoju in prepoznavnosti znamke. Ustvarjam Celostne grafične podobe, ki ustvarjajo dober vtis na kupce in povečajo ugled vaše blagovne znamke. Definiranje celostne podobe in nasploh grafično oblikovanje je pametno prepustiti strokovnjakom.

Pomagam vam lahko pri vizualni identiteti, da bo blagovna znamka lahko zažarela. Če je celostna grafična podoba, oblikovanje logotipa, oblikovanje letaka in drugih tiskovin nekaj pri čemur bi želeli, da vam pomagam ali svetujem, bom vesela vašega sporočila (info@spelabecaj.si). Veselilo me bo spoznati tudi vas.

Nekaj izdelanih CGP-jev in logotipov, ki sem jih izdelala in so pripogomli k prepoznavnosti blagovnih znamk si lahko ogledate v portfoliu.

Špela Bečaj

Ta spletna stran uporablja piškotke.